بک ایکس 3 پرو

خودروسازان بم (زیرمجموعه کرمان‌خودرو) ضمن اعلام قیمت کراس‌اوور جذاب BAC X۳ Pro، شرایط فروش جدید این خودرو را اعلام کرد که به‌متقاضیان این امکان را می‌دهد با شرایط پرداخت مناسب، صاحب خودرویی باکیفیت شوند.

اجرای این طرح فروش که از روز گذشته (یکشنبه ۱۵ مهرماه) آغاز شده است تا ۲۰ مهرماه ادامه دارد و متقاضیان می‌توانند به‌صورت اینترنتی نسبت به ثبت‌نام این خودرو اقدام کنند. بک ایکس ۳ پرو که از یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس‌طبیعی و یک گیربکس CVT بهره می‌برد، فهرست قابل قبولی از آپشن‌های رفاهی و ایمنی دارد

جزئیات تسهیلات فروش بک ایکس ۳ پرو

همان‌طور که اشاره شد، شرایط فروش اقساطی بک ایکس ۳ پرو به دو صورت انجام می‌شود. در طرح ۱۲ ماهه، مشتریان باید در مرحله اول و همزمان با ثبت‌نام، ۸۰۰ میلیون‌تومان به‌عنوان پیش‌پرداخت واریز کرده و سپس ۴ قسط به‌مبلغ ۷۱ میلیون و ۷۶۱ هزار و ۷۰۰ تومان به‌صورت هر سه ماه یک‌بار پرداخت کنند.

تاریخ نخستین چک برای این گزینه ۲۵ فروردین سال آینده خواهد بود. در طرح ۲۴ ماهه نیز مبلغ پیش‌پرداخت ۸۰۰ میلیون‌تومان است و مشتریان ملزم به‌پرداخت ۸ قسط به‌مبلغ ۴۲ میلیون و ۱۵۸ هزار و ۱۰۰ تومان به‌صورت هر سه ماه یک‌بار هستند. تاریخ نخستین چک برای این طرح نیز همان ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ است.

مدل این خودرو ۱۴۰۳ بوده و جریمه تاخیر در تحویل آن، سه‌ماهه تعیین شده است. سند این خودرو تا پایان اقساط در رهن شرکت باقی خواهد ماند و خودروها بدون بیمه بدنه واگذار نمی‌شوند. بنابراین هزینه بیمه بدنه به مبلغ پیش‌پرداخت اضافه خواهد شد.

طراحی بدنه BAC X۳ pro

بک ایکس ۳ پرو در نمای جلو از یک طراحی نسبتا تهاجمی بهره می‌برد که یادآور طراحی برخی محصولات پژو، هیوندای و کیاست و گویی با خودرویی بزرگ‌تر از ابعاد واقعی آن مواجهیم.

فروش «BAC X۳ Pro» با شرایط پرداخت مناسب

جلوپنجره این خودرو از خطوط عمودی تشکیل شده و در یک قاب کرومی قرار گرفته که مماس چراغ‌های جلو آن است. این سبک از طراحی جلوپنجره را در دیگر محصولات کمپانی جیلی نیز می‌توان مشاهده کرد. چراغ‌های روشنایی روز این خودرو نیز که درون سپر آن قرار گرفته، به‌وسیله نواری مشکی‌رنگ به‌یکدیگر متصل شده‌اند.

در نمای جانبی بک ایکس ۳ شاهد لچکی‌های کوچکی بین ستون A و درهای جلو این خودرو هستیم که به‌منظور کاهش نقاط کور طراحی شده‌اند. وجود رینگ‌های آلومینیومی ۱۶ اینچی با طراحی مناسب نیز موجب شده است این خودرو تا حدودی اسپرت به‌نظر برسد.

فروش «BAC X۳ Pro» با شرایط پرداخت مناسب

طراحی نمای عقب BAC X۳ Pro با سبک طراحی نمای جلو این خودرو هماهنگ است. به‌عنوان مثال در طراحی سپر عقب این خودرو و نحوه قرارگیری چراغ‌های مه‌شکن عقب از همان سبک طراحی استفاده شده است که در طراحی این خودرو در نمای جلو وجود دارد. در بین چراغ‌های عقب نوشته کرومی BAC توجه را به‌خود جلب می‌کند.

فروش «BAC X۳ Pro» با شرایط پرداخت مناسب

همچنین طراحی باله عقب در قسمت بالای شیشه کوتاه عقب و دیفیوزر پایین سپر، به جوان‌پسندتر شدن این خودرو کمک کرده و موجب اسپرت به‌نظر رسیدن این خودرو شده است. گفتنی است طول، عرض و ارتفاع بک ایکس ۳ پرو به‌ترتیب ۴۰۰۵، ۱۷۶۰ و ۱۵۷۵ میلی‌متر، حجم صندوق‌عقب بک ایکس ۳ پرو ۴۰۰ لیتر و گنجایش باک آن ۴۵ لیتر است.

داخل کابین کراس‌اوور جذاب کرمانی‌ها

در داخل کابین این خودرو، صفحه‌نمایش سیستم مالتی‌مدیا به‌صورت جداگانه از داشبورد کار شده است تا کاربر تسلط بیشتری بر آن داشته باشد. در قسمت زیرین این صفحه‌نمایش، دریچه‌های مطبوع به‌صورت کانال سرتاسری تعبیه شده و کمی پایین‌تر از آن نیز تجهیزات و ادوات کنترلی در قسمت میانی داشبورد، با رنگ نقره‌ای جانمایی شده‌اند.

فروش «BAC X۳ Pro» با شرایط پرداخت مناسب

پنل ابزار (پشت‌آمپر) خودرو از نوع آنالوگ است که البته کار کردن و تطبیق یافتن با این پنل‌ها برای کاربران آسان‌تر است. در میان عقربه‌های این پنل، یک کامپیوتر کوچک سفری قرار دارد که اطلاعاتی مانند ساعت، میزان بنزین، دمای آب و... روی آن قابل نمایش هستند. با این‌ حال، دکمه‌های فیزیکی زیادی را در کابین خودرو نمی‌بینیم و اکثر تنظیمات آن مانند فعال یا غیرفعال‌سازی سیستم کنترل پایداری یا حالت‌های مختلف رانندگی (اکو، اسپرت و کامفورت) از طریق نمایشگر انجام می‌شود.

در بخش رودری‌های بک ایکس ۳ شاهد استفاده از متریال سخت با کیفیت قابل قبول هستیم؛ اما روی دستگیره‌های سرنشینان جلو از متریال پارچه‌ای نرم استفاده شده است. وجود طرح‌های گرافیکی کار شده روی رودری‌ها جلوه مناسبی را به این بخش داده است. مواد به‌کاررفته در ساخت داشبورد بک ایکس ۳ نیز از جنس متریال رودری‌هاست؛ اما در بخش میانی داشبورد هم از نوعی پلاستیک طرح‌دار با رنگ روشن استفاده شده که جلوه خوبی را به‌داخل کابین این خودرو می‌دهد.

سیستم مالتی‌مدیای X۳ از یک نمایشگر ۸ اینچی برخوردار است که کیفیت خوبی دارد. طراحی بخش سوئیچ کنترل و نحوه قرارگیری کلید استارت بک ایکس ۳ پرو در کنار سوئیچ کنترل، از دیگر نکات جالب طراحی این خودرو در بخش کابین است.

غربیلک‌فرمان بک ایکس ۳ پرو از نوع دی‌کات است و از روی دکمه‌های تعبیه‌شده روی آن می‌توان به‌سیستم مالتی‌مدیا و کروزکنترل دسترسی داشت. دسته‌دنده این خودرو نیز طرح خلبانی دارد که حس خوبی را به‌راننده منتقل می‌کند.

فروش «BAC X۳ Pro» با شرایط پرداخت مناسب

در قسمت پایینی این بخش هم جا لیوانی قرار گرفته است. صندلی‌های X۳ که دارای روکش چرمی و تنظیم دستی هستند، طراحی خوبی دارند و تا حدی دربرگیرنده‌اند.

فضای بخش عقب بک ایکس ۳ پرو هم با توجه به‌فاصله محوری ۲۴۸۰ میلی‌متری، فضای مناسبی است. در ردیف عقب این خودرو امکاناتی مانند درگاه USB و کمربند ایمنی کودک فراهم شده است.

مشخصات فنی بک ایکس ۳ پرو

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های بک ایکس ۳ که خودرویی از سری محصولات گروه جیلی (سهامدار ولوو) محسوب می‌شود، پیشرانه قدرتمند و کم‌مصرف آن است.

این کراس‌اوور چابک، برخلاف بسیاری از خودروهای چینی امروزی، موتور توربوشارژر با حجم فشرده ندارد و به‌جای آن از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس‌طبیعی با طراحی میتسوبیشی با فناوری‌های پیشرفته بهره می‌برد که قادر است تا حداکثر ۱۰۲ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند.

این پیشرانه در هماهنگی بالا با یک گیربکس CVT، سواری نسبتا پرشتابی را برای راننده میسر می‌کند. بک X۳ پرو در محور جلو از سیستم تعلیق مک‌فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق میله‌پیچشی نیمه‌مستقل بهره می‌برد که در این خودرو بسیار کارآمد ظاهر شده و سواری نسبتا نرمی را فراهم می‌کند. بک ایکس ۳ پرو دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ بوده و مصرف سوخت میانگین آن به ازای هر صد کیلومتر، ۶.۱ لیتر است.

همچنین این خودرو دارای ۵ ستاره ایمنی از سازمان استاندارد C-NCAP است که امتیاز خوبی برای بک ایکس ۳ پرو به‌حساب می‌آید. دید کافی به بیرون نخستین نکته‌ای است که هنگام رانندگی با بک ایکس ۳ پرو متوجه آن خواهید شد.

ابعاد خودرو در معابر شهری حسی شبیه به هاچ‌بک‌ها را منتقل می‌کند و این موضوع در کنار عملکرد مناسب فرمان برقی برای شعاع گردشی بک X۳ گزینه‌ای مثبت تلقی می‌شود. عملکرد سیستم ترمزگیری این خودرو نیز به‌دلیل استفاده از دیسک در هر چهار چرخ خوب است.

امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی BAC X۳ Pro

خودرو بک ایکس ۳ پرو از امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی خوبی بهره می‌برد که برخی از آن‌ها عبارتند از: آیینه‌های جانبی با قابلیت تنظیم برقی، گرمکن و راهنما، ریل سقفی، سانروف با قابلیت تشخیص مانع، شیشههای جلو و عقب برقی تک‌لمسی با قابلیت تشخیص مانع و پاور ویندوز، گرمکن و برف‌پاکن شیشه عقب، سیستم فرمان برقی با قابلیت تنظیم ارتفاع، کروزکنترل، روکش صندلی چرمی تک‌رنگ، قابلیت تاشوندگی صندلی‌های ردیف عقب، آفتاب‌گیر آینه‌دار راننده و سرنشین، کنسول مرکزی دارای جالیوانی، قفل مرکزی، قفل اتوماتیک درها به‌صورت حساس به‌سرعت، استارت دکمه‌ای و ورود بدون کلید، ریموت هوشمند، سیستم پایش فشار باد تایرها، تهویه‌مطبوع الکتریکی، هشدار جا ماندن ریموت در خودرو، هشدار باز بودن درها، قطع‌کن سوخت و باز کردن درها پس از تصادف، ثابت‌کننده صندلی کودک، چراغ‌های جلو هالوژنی با قابلیت تنظیم ارتفاع و اتولایت، چراغ عقب LED، چراغ مه‌شکن عقب، سیستم مالتی‌مدیای ۸ اینچی همراه با بلوتوث، ۶ بلندگو، پورت USB، رادیو و اشتراک‌گذاری تلفن‌همراه، خروجی برق ۱۲ ولت، دوربین و سنسور دنده‌عقب، پورت USB ردیف عقب جهت شارژ، سیستم ضد سرقت، اسپویلر (باله) عقب، کامپیوتر سفری، دیفیوزر عقب و... .

گفتنی است بک ایکس ۳ پرو در بخش سیستم‌های ایمنی نیز مجهز به ترمز ABS+EBD و سیستم‌های کنترل پایداری (ESC)، کنترل کشش (TCS)، کمک به‌شروع حرکت در سربالایی (HHC)، کنترل دینامیکی خودرو (VDC) و دستیار ترمز اضطراری (EBA) می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =